måndag 5 mars 2012

Start!

Välkommen
Här kommer jag att skriva min träningsdagbok för att lättare kunna följa upp min träning!
Jag har tränat regelbunden i ungefär 1, 5 år men känner att jag måste fokusera och dokumentera min träning då resultaten avstannat..
På det här 1.5 året har jag gått ner ca 7 kg och skaffat mig en del muskler. Förra veckan gjordes en fettmätning som visade på 24 %. Men allt sitter på höft/rumpa.
Innan sportlovet hade jag en utmaning att på 6 veckor träna för att springa en mil, vilket gick strålande men resulterade i lite för mycket mat för att orka springa.
Nu fram tills att vädret blir lite varmare och jag ska börja springa utomhus är det fokus på styrka och underhåll av konditionen.

Idag, efter en veckas sportlov, börjar vägen mot sommarformen..

Dagens träning:
7 min   uppvärmning på crosstrainer
3x10    hantelrodd 10 kg
3x8      benlyft (böjda ben)
3x10    Utfall m hantel 2x4 kg
3x10    enbens böj m hantel 2x4 kg
10 min trappmaskin
Imorgon ska jag testa på Triset, mer om det imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...